maandag 14 november 2011

vertaling Engelse/ Amerikaanse maten

Voor diegene die net als ik graag eens een nieuw recept uitproberen, 
maar gek wordt van griezels als "cups" "sticks" "tbsp" "tsp" etc, 
hier een paar dingetjes omgezet in onze maten.




1cup of :   
boter                          =  228gram
bloem voor brood        =  135gram
witte suiker                 =  200 gram
bruine suiker               = 220 gram
honing of stroop          = 340gram
vocht                        =240 ml

Andere maten:
 1 oz= ounce              = 28gram vast   
                                 = 29,50 ml vloeistof
1pound  =   lb             = 453 gram 
1US tablespoon           = 15 ml
1tablespoon bruine suiker= 14gram
1tbsp witte suiker       =12,5 gram



1 cup = 16 eetlepels
1 tablespoon = 15 ml, 
1 teaspoon = 5 ml. 
1 tablespoon is dus 3 teaspoons. (tbsp=3tsp)

Voor boter kan je ook soms de term "stick" tegenkomen, in Amerika wordt boter veelal in deze hoeveelheid verpakt:
1 stick boter = 113 gram (= 4 ounces)

Op de site van Metric Conversions kan je ook van alles omrekenen

Zo, dit is een greep van het ruime, ingewikkelde assortiment maten en gewichten. 
pff
Eigenlijk is het gewoon handig om een cup aan te schaffen en een maatbeker met daarop ook cupaanduidingen.

Veel bakplezier tijdens de komende wintermaanden!!!!

2 opmerkingen:

  1. Je bent een engel om dit voor ons in kaart te brengen!
    Liefs,
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je voor je reactie op mijn blog, die ik per ongeluk verwijderde, denk ik.Want ik vind die nu niet meer terug ;-)
    Je vroeg me welke steken ik voor mijn deken haakte.
    Ik vond de uitleg bij haar: http://karinaandehaak.blogspot.com/2010/07/omas-strepen-van-lucy.html

    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...