donderdag 14 april 2011

Een zoete dressing



Wie al eens bij Pain Quotidien heeft gegeten, weet dat ze daar een overheerlijk sladressingske serveren.... Wel nu, ik heb de stiekeme gewoonte om mijn eten op restaurant haarfijn te "besnaren" om zo de ingrediënten te achterhalen en om dat dan min of meer na te apen thuis.... met veel mmm's en aaaaah's tot gevolg, wat dan weer mijn ijdelheid streelt. Bij deze verklap ik jullie dus, dat het vaak afgekeken is bij anderen!
De dressing dus (ongeveer, hé, hét geheime recept weet ik natuurlijk nooit!)

Nodig:  een goeie schep (zelfgemaakte) aardbeien- of viervruchten- of frambozenjam
            een flinke koffielepel biomosterd (graantjesmosterd lukt ook, de rest smaakt te zuur)
            een goeie geut bioarachideolie
            een lepel honing (vers van de imker=> zachter!)

Aan de slag: kwak alles bij elkaar in een mooi potje, roeren maar en opdienen

Lekker bij sla, tomaat, gebakken pattatjes, gegrilde groentes zoals courgette en eierplant, croques met brie of zalm....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...