dinsdag 8 mei 2012

Handgemaakt Geboortegeschenkje

Ik probeer het nu nog eens, mijn hele bericht typen, de foto's erin krijgen...en hopen dat niks verdwijnt.

Het is gebeurd (zou Eric Van Looy zeggen), mijn hartsvriendin haar dochtertje is geboren!!
We kennen elkaar al 22 jaar(!!!!!) en nog zijn we niet uitgebabbeld .
 Altijd lachen wij ons een breuk als we samenzijn of elkaar horen,
maar we kunnen net zo goed samen heel hard bleiten of praten of zwijgen... 
Enfin, zij is zo'n vriendin die eigenlijk een soort kloon is van mezelf,
een soort zus(wat ik niet heb). 
Hoewel we dus erg veel van elkaar weten en aanvoelen etc zaten we toch in een ander levensritme: ik op het platteland, zij in 't stad; ik al moeder op mijn 26, zij DACHT er dan zelfs nog niet aan... tot vorig jaar. 
Toen waren we plots samen zwanger!
Ik van een langverwacht tweede en zij van een nooit verwacht eerste! 
Wat fijn,zeg! 
Zo liepen onze levenswegen opeens weer heel erg parallel. Met elkaar vertellen over echo's en kwaaltjes, met oprechte interesse voor elkaars kind.
Onze zoon is intussen al 4 maanden en 6,500kg verder,haar prutsemie is super klein en fijn. Maar, ze heeft alles erop en eraan én een keelgeluid... helemaal haar moeder!
 Toen ik wist dat de vriendin een meisje zou krijgen, dook ik op zolder in de pamperdozen vol kleertjes van onze dochter. Daarom verbood de vriendin mij om nog een geboortecadeau te kopen. 
Over maken echter zei ze niks! :-) 


Dus maakte ik een handig pamperzakje zoals bij Eloleo. 
Ik probeerde er de kleuren van het geboortekaartje in te stoppen. 
(Dat werd , net als het onze, bij Unicef besteld waardoor er ook in het arme Zuiden kinderen geholpen worden door deze geboorte in het Westen.) 

Ik flockte er haar naam op en pimpte ook nog een Ikea slabbetje door het te voorzien van een bloemapplicatie . 
Ook mama vergat ik niet: met fimo maakte ik een mooie bloempjesring. 


Helemaal in de lijn van baby Florine ,dus.

Omdat ik zooooo in de wolken ben met het feit dat mijn soulmate nu ook een kindje heeft, geef ik ook zo'n ringetje weg
Ik geef geen ruchtbaarheid aan deze weggever omdat ik hem wil verloten aan degenen die hier écht regelmatig komen piepen. 
Je kunt meedoen door gewoon een reactie na te laten en dit enkel tot morgenavond 22 u. Dan maak ik een winnaar bekend.
Succes!

13 opmerkingen:

  1. Mooi geschenkpakketje!
    En voor de ring... ik doe heel graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk zal dat zijn, een echte vriendin, samen zwanger, zoveel gemeen :) geniet ervan! Voor de ring doe ik graag mee hoor, hij is prachtig! Net als de kadootjes voor de kleine dame, echt prachtig! Ze boft maar met zo'n gezellige creatieve suikertante :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi dat pamperzakje, een heel frisse stof. Ze zal heel blij zijn met het cadeau.
    De ring is echt knap, ik doe graag mee. groetjes, Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is zo een bijzondere band om samen zwanger te zijn. Mijn allerbeste vriendin van de gehele wereld en ik zijn ook samen zwanger geweest. Onze meiden, inmiddels 10, schelen maar 6 weken met elkaar en zijn nu ook al hele dikke vriendinnen, terwijl we aan de andere kant van het land wonen. Leuk kadootje heb je gemaakt! En ik waag een kansje op een mooie ring! (inhalig van me, ik won al een keer zo een geweldig pakketje bij je, maar dit leuke ringetje kan ik toch niet weerstaan...) Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, hoe leuk! Hopelijk worden onze twee zoetjes ook dikke vriendjes en anders zal onze oudste wel keiveel zorg dragen voor dat levend poppeke!

      Verwijderen
  5. Zo leuk, dat samen zwanger zijn! Heb ik jammergenoeg nooit meegemaakt, mijn vriendinnen beginnen nog maar te praten over kinderen, terwijl er hier al 2 rondlopen. Ik doe graag mee voor de ring! Ik heb nog een paar oorbellen liggen die er goed bij zouden passen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk bedacht, hartstikke vrolijk! De ring is ook superleuk, maar ik heb eigenlijk nooit ringen om, dus ik geef anderen graag de kans!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zalig (denk k ;-) als je dit kunt delen met je hartsvriendin!
    geniet van jullie "baby-tijd" samen ;-)
    & ja, we doen graag mee voor da schoon ringeske!!!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een superleuk pakketje!
    En ik wil ook heel graag meedoen voor dat mooie ringetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze weggever is gesloten.
    Bedankt, lieve volgers voor de wensen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat maak jij ook leuke dingen zeg!En ik lees hier ook leuke verhalen.
    Spijtig dat ik te laat ben voor de ring ;-(
    Ik ben je ook gaan volgen vanaf nu hoor!!!
    Groetjes,
    Kendis

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kom hier toevallig op jouw blog terecht, en ik zie dat er een naamgenoot van mij geboren is! Dat is de eerste keer dat ik er eentje tegenkom :-) Leuk! Welkom op de wereld Florine! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...